Introducere

Fiecare copil este unic şi are nevoie de o atentie speciala. Gradinita P.P 13 Arad vine în intâmpinarea diferitelor trebuinte specifice pe care copilul si le dezvolta la vârsta prescolara.

Intr-o atmosfera calda si relaxata, dar dinamica si stimulativa, bazata pe intelegere si respect reciproc, copiii sunt expusi unor experiente de invatare care stimuleaza curiozitatea si creativitatea. Aceste experiente sunt astfel concepute incât sa permita fiecarui copil ai la fiecare nivel de dezvoltare sa-si descopere identitatea proprie, sa-si dezvolte o imagine de sine pozitiva, sa devina independent si responsabil.
Activitătile pe domenii experientiale, cele opţionale, complementare sau extracurriculare desfasurate in cadrul Gradinitei P.P. 13 Arad sunt proiectate incat să ii ajute atât pe cei cu dificultati, cât si pe cei care ating performanta.

Spectrul activitatilor educationale este foarte larg si are la baza Curriculumul National, aprobat de Ministerul Educatiei Cercetării si Tineretului. Gradinita P.P.13 Arad  a adaptat si a imbogătit programa scolara prin activitati specifice, care sunt menite sa dezvolte aptitudini personale ale copiilor, sa le încurajeze performantele si sa le ofere încredere in sine.
Principalul parteneriat pe care il dezvolta gradinita este cel cu familia. Parintii pot avea rolul de parteneri, competitori, asistenti sau sfatuitori in diverse actiuni sau proiecte.
Gradinita P.P.13 Arad vine in intampinarea familiei incercand sa devina partenerul parintilor in educarea copiilor atribuind o deosebita importanta dezvoltarii libere si armonioase a personalitatii lor. Intreaga activitate se bazeaza pe: stimularea imaginatiei,dezvoltarea creativitatii si a orizontului de cunostinte prin joc.

În cadrul Gradinitei P.P.13 Arad, cadrele didactice si-au ghidat activitatea educationala si metodica după urmatoarele principii:

  • Asigurarea dezvoltării normale si depline a copilului prescolar, valorificând potentialul fizic si psihic al fiecaruia, tinând seama de ritmul propriu al copilului, de nevoile sale efective si de activitatea fundamentala – jocul;
  • Imbogatirea capacitatii copilului prescolar de a intra in relatie cu ceilalti copii si cu adulţii, de a interactiona cu mediul, de a-l cunoaste si de a-l stapâni prin explorari, exercitii, incercari, experimentari;
  • Descoperirea de aătre fiecare copil a propriei identitati si formarea unei imagini de sine pozitiv;
  • Sprijinirea copilului prescolar pentru a dobândi cunostinte, capacitati si atitudini necesare activitatii viitoare in scoala, precum si vietii sale ulterioare in societate.

In gradinita noastra, activitatile din curriculum-ul national sunt desfasurate integrat, dand unitate si continuitate obiectivelor programei privind urmatoarele domenii:

  • educatia limbajului si a comunicarii orale;
  • educatia pentru stiinta, prin activitati de cunoastere a mediului si activitati cu continutmatematic;
  • educatia pentru societate, prin activitati moral-civice, de dezvoltare a deprinderilor practic-gospodaresti, de educare a unui comportament ecologic;
  • educatia artistico-plastica, prin activitati de muzica, desen, pictura, modelaj;
  • educatia psiho-motrica, prin activitati sportive si de pregatire a motricitatii fine necesarascrierii;

In afara de acestea, curriculum la decizia gradinitei propune:

  • invatarea limbii engleze de doua ori pe saptamana
  • dans aerobic de doua ori pe saptamana
  • activitati optionale stabilite cu parintii copiilor, de la fiecare grupa, in functie de aptitudini.

Activitatile instructiv-educative in Gradinita P.P.13 Arad se concentreaza in jurul unui obiectiv fundamental: ingrijirea atenta a fiecarui copil, preocupare pentru adoptarea la un regim de viata sanatos, pentru mentinerea unei dispozitii si a unui tonus pozitiv, pentru echilibru si dezvoltare armonioasa de la cea mai mica varsta.

Gradinita isi propune:

– asigurarea accesului la o educatie complexa si echilibrata pentru fiecare copil;
– crearea conditiilor spirituale si materiale favorabile vietii intr-un cadru modern, corespunzator normelor si valorilor comunitare necesare dezvoltarii sanatoase a fiecarui copil;
– implementarea unor metode moderne si eficiente de educatie;
– exprimarea consecventa a iubirii fata de copil ca baza a educatiei.

In Gradinita P.P.13  Arad copiii invata:
– sa aprecieze un stil de viata sanatos, prin exercitii fizice si consumul de alimente sanatoase;
– sa-si dezvolte creativitatea si aptitudinile prin arta, muzica si sport;
– sa foloseasca in scop educativ tehnologia moderna;
– sa participe la activitati speciale care le stimuleaza cele cinci laturi ale dezvoltarii:
-latura fizica
-latura intelectuala
-latura de limbaj
-latura emotionala
-latura sociala

Parintele nu poate lipsi din acest cerc educational.El este partenerul-cheie in educatia copilului, iar relatia familie – gradinita – comunitate este hotaratoa